Všeobecné obchodné podmienky

Obchodné podmienky e-shopu Vikanuela.sk

(dátum účinnosti: doplniť pri spustení)


Prevádzkovateľ internetového obchodu:

Adrián Miko – V.I.P. SECOND HAND
IČO: 56819668
DIČ: 1127205299
Sídlo: Mlynská 2240/58, 984 01 Lučenec
Telefón: 0901 708 980
E-mail: vikanuela.shop@gmail.com 
Instagram: @vikanuela.sk


1. Všeobecné ustanovenia

1.1 Tieto obchodné podmienky upravujú právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a kupujúcimi, ktorí uzatvárajú kúpnu zmluvu prostredníctvom internetového obchodu Vikanuela.sk.

1.2 Kupujúcim môže byť fyzická osoba staršia ako 18 rokov alebo právnická osoba. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a súhlasí s nimi.


2. Objednávka tovaru

2.1Objednávku možno uskutočniť cez elektronický obchodný systém (e-shop). Po odoslaní objednávky zákazník obdrží potvrdzujúci e-mail. O expedovaní zásielky bude zákazník taktiež informovaný.

2.2 Kúpna zmluva vzniká momentom potvrdenia objednávky prevádzkovateľom e-mailom.

2.3 Objednávka môže byť stornovaná, ak nie je zaplatená do 5 pracovných dní od jej potvrdenia (pri platbe vopred).


3. Ceny a platobné podmienky

3.1 Všetky ceny uvedené na stránke sú konečné (nie sme platiteľom DPH).

Dostupné platobné metódy:

  • Dobierka
  • Bankový prevod
  • Online platba kartou (cez platobnú bránu Shoptet Pay)

3.2 Upozornenie: Objednávky na dobierku sú záväzné. V prípade ich neprevzatia si vyhradzujeme právo požadovať náhradu vzniknutých nákladov na dopravu a balenie ( až do výšky 10 € podľa skutočných nákladov).

3.3 Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude zaslaná na Vašu e-
mailovú adresu uvedenú v Objednávke.


4. Dodacie podmienky

4.1 Tovar doručujeme výhradne v rámci Slovenska prostredníctvom:

  • Slovenskej pošty
  • Packeta

Dodacia lehota je zvyčajne 2–5 pracovných dní od prijatia platby (pri dobierke od potvrdenia objednávky).

Tovar sme Vám povinní dodať bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy,
pokiaľ sa nedohodneme inak. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezmete alebo ho prevezme Vami
určená osoba, alebo keď ho odovzdáme prepravcovi, ktorého ste poverili Vy mimo možností prepravy,
ktorú sme Vám ponúkli.

Osobný odber je možný v prevádzke:
V.I.P Second Hand, Masarykova 11, Lučenec
Otváracie hodiny:
Po–Pia: 09:00–17:00
So: 09:00–13:00
Ne: zatvorené


4.2. Pri preberaní Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v
prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade, že
došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je Vašou
povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.

 

4.3 Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín dodania Vami
objednaného Tovaru. O zmene termínu dodania a o novom predpokladanom termíne dodania
objednaného Tovaru Vás budeme e-mailom bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od
Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou Nášho oznámenia o novom termíne dodania Tovaru je aj Naša
žiadosť adresovaná Vám na vyjadrenie, či trváte na dodaní Vami objednaného Tovaru v novom termíne.
V prípade osobného odberu na Našej prevádzkárni Vás vždy o možnosti vyzdvihnutia Tovaru budeme
informovať prostredníctvom e-mailu.


4.4. Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný Tovar neprevezmete podľa
predchádzajúcej vety, e-mailom Vám oznámime, kde si môžete Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho
prevzatie alebo Vám Tovar na základe Vašej písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy ste
si mali Tovar prevziať, opätovne doručíme, pričom sa zaväzujete nám uhradiť všetky náklady spojené
s opätovným doručením Tovaru na Vaše požiadanie. V prípade, kedy porušíte svoju povinnosť prevziať
Tovar, s výnimkou prípadov podľa bodu 4.3 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie Našej
povinnosti Vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, nie je dôvodom pre odstúpenie od
Zmluvy medzi Nami a Vami. Ak Tovar neprevezmete ani v dodatočnej lehote, vzniká Nám právo od
Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa rozhodneme predmetné právo
vykonať, je odstúpenie účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá
vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru
na Vaše požiadanie, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.


4.5. Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než
bolo v Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť Nám náklady s týmto opakovaným doručením
na Vaše požiadanie spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-
mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.


4.6. Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty Tovaru na Vás prechádza v okamihu
dodania Tovaru. V prípade, keď Tovar neprevezmete alebo ho prevziať odmietnete, s výnimkou
prípadov podľa bodu 4.3 týchto Podmienok, prechádza na Vás nebezpečenstvo náhodnej skazy a
náhodného zhoršenia a straty Tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na
Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia
a straty Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou,
zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.


5. Odstúpenie od zmluvy (vrátenie tovaru)

5.1 K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku,
môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach
Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.


5.2. V prípade, že ste Spotrebiteľ, máte v súlade s ustanovením § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo
odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, resp. uzavretia
Zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, resp. uzavretia Zmluvy o dodaní digitálneho obsahu,
ktorý dodávame inak ako na hmotnom nosiči . V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je
niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom
prevzatia poslednej časti Tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme
Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom prevzatia prvej dodávky. Od Zmluvy môžete
odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy
uvedené pri Našich identifikačných údajoch v Podmienkach). Po obdŕžaní oznámenia o odstúpení od
Zmluvy Vám e-mailom alebo na trvanlivom médiu bezodkladne poskytneme Naše potvrdenie o jeho
doručení.

 

5.3. Lehota na odstúpenie podľa čl. 5.2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu
(najneskôr však v jej posledný deň) odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.


5.4. V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o
odstúpení na Váš bankový účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na Váš bankový účet zvolený v
odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než Nám Tovar vrátite či preukážete, že došlo k
jeho zaslaniu späť Nám. Tovar Nám prosím vracajte čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu.


5.5. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 5.2 Podmienok ste povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia
Nám Tovar zaslať, odovzdať Tovar Nám alebo Nami poverenej osobe na prevzatie Tovaru, pričom
nesiete náklady na vrátenie Tovaru k Nám. To neplatí ak sa dohodneme, že si Tovar vyzdvihneme
osobne alebo prostredníctvom Nami poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na
prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Vy máte naopak nárok na to, aby sme Vám vrátili Cenu za
dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pre
dodanie Tovaru ponúkali. Uvedené v prvej vete tohto bodu platí aj pre vrátenie hmotného nosiča, na
ktorom Vám bolo dodané Digitálne plnenie v rámci Zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia. Po
Vašom odstúpení od Zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia sme tiež oprávnení zamedziť Vám
v ďalšom používaní Digitálneho plnenia, najmä, obmedzením prístupu k Digitálnemu plneniu alebo
zrušením Vášho užívateľského účtu. Ak je predmetom Zmluvy, od ktorej odstupujete poskytovanie
služby, ste povinný Nám uhradiť Cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia
o odstúpení od Zmluvy, ak ste pred poskytnutím plnenia udelili výslovný súhlas so začatím poskytovania
služby.


5.6. Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním
inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v
takom prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14
dní.


5.7. My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak
výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné
zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia Našich povinností zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci,
alebo ak ani pri vynaložení všetkého Nášho úsilia, ktoré možno od Nás spravodlivo požadovať, nie sme
schopní Vám Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch sme povinní Vás
o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú Celkovú cenu za
Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar
Vám vrátime rovnakým spôsobom akým ste Celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým nie je dotknuté právosa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne
ďalšie poplatky.


5.8.Od Zmluvy sme oprávnení odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať. K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku,


6. Reklamácie a záruka

6.1 Ak je Vám Tovar dodaný v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš
ľahká, odporúčame Vám, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste
nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle 0901 708 980 alebo e-
mailom na vikanuela.shop@gmail.com. Ak sa rozhodnete takúto zásielku prebrať, je nutné v prítomnosti
dopravcu zásielku skontrolovať a uistiť sa, že nechýbajú žiadne položky Tovaru a že sú všetky
položky Tovaru v poriadku. Ak zistíte, pri kontrole zásielky podľa predchádzajúcej vety, že stav
alebo počet položiek objednaného Tovaru nie je v súlade s tým, čo ste si objednali, odporúčame
Vám spísať s dopravcom Zápis o poškodení zásielky alebo vytknúť takýto nedostatok
v preberacom protokole dopravcu.


6.2 V prípade dodatočného zistenia zjavných vád po prebratí Tovaru (napr. mechanického
poškodenia, chýbajúci Tovar alebo jeho položky, nesprávny Tovar alebo jeho položky) Vás
žiadame bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 6.3 nižšie.
Neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v
neúplnosti Tovaru, sme oprávnení odmietnuť.

 

6.3 Reklamácie je možné uplatniť zaslaním e-mailu na adresu:
vikanuela.shop@gmail.com

V reklamácii uveďte:

  • Meno a priezvisko
  • Číslo objednávky
  • Popis vady
  • Prípadne fotografiu poškodenia
  • Doklad o kúpe (faktúru alebo potvrdenie objednávky)

Reklamovaný tovar zasielajte na adresu prevádzkovateľa (sídlo firmy). Lehota na vybavenie reklamácie je 30 dní od doručenia reklamácie.

6.4 Výnimka – prírodné kamene a minerály:
Vzhľadom na prírodný pôvod sa môžu jednotlivé produkty líšiť tvarom, veľkosťou, štruktúrou alebo sfarbením. Takéto rozdiely nie sú považované za vady a nevzťahuje sa na ne záruka.

6.5 Spotrebiteľskú záruku podľa § 626 Občianskeho zákonníka
neposkytujeme. .Vami zvolený spôsob odstránenia vady nie sme povinní akceptovať, ak Vami
zvolený spôsob nie je možný alebo by nám spôsobil neprimerané náklady s prihliadnutím na
Cenu Tovaru a závažnosť vady.

6.6 Týmto sme Vás riadne poučili o Vašich  právach, súvisiacich s uplatnením zodpovednosti za prípadné
vady Tovaru.  Uzatvorením Zmluvy potvrdzujete, že ste mali možnosť v predstihu a riadne si prečítať
podmienky reklamácie Tovaru a rozumiete im.

Viac na "Reklamačný poriadok"

 


7. Ochrana osobných údajov

7.1 Spracúvanie osobných údajov je upravené v samostatnom dokumente „Zásady ochrany osobných údajov“, ktorý je dostupný na webovej stránke e-shopu.

Osobné údaje spracúvame na účely vybavenia objednávky, komunikácie so zákazníkom a marketingu (ak na to zákazník dal súhlas).


8. Riešenie sporov

8.1 Prevádzkovateľ e-shopu Vikanuela.sk sa snaží vyriešiť všetky prípadné spory a reklamácie k spokojnosti zákazníka.

8.2 Ak nedôjde k dohode medzi kupujúcim a prevádzkovateľom, má kupujúci možnosť podať sťažnosť na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI), ktorá dohliada na ochranu práv spotrebiteľov.

Kontaktné údaje SOI sú:

  • Adresa: Mlynské nivy 43, 825 06 Bratislava
  • Web: https://www.soi.sk
  • Telefón: +421 2 4859 1111

V prípade potreby sa spory riešia príslušným súdom Slovenskej republiky.


9. Záverečné ustanovenia

9.1 Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová
adresa je uvedená pri Našich identifikačných údajoch. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu
e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.


9.2. Zmluvu je možné meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť
tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú
uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene Vás však budeme informovať iba v prípade, že máte
vytvorený Užívateľský účet (aby ste túto informáciu mali v prípade, že budete objednávať nový Tovar,
zmena však nezakladá právo výpovede, keďže nemáme uzatvorenú Zmluvu, ktorú by bolo možné
vypovedať), alebo Vám na základe Zmluvy máme dodávať Tovar pravidelne a opakovane. Informácie
o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľod Vás do 14 dní od zaslanie informácie o zmene nedostaneme výpoveď uzatvorenej Zmluvy na
pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia
sa na ďalšiu dodávku Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď
podáte, činí 2 mesiace.


9.3. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia,
prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú
v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav
trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy písomne odstúpiť.

 

9.4 Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy
však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostanete e-mailom a budete
teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez Našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a
Podmienky uložiť.


9.5 Na Našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 2 písm. I) Zákona o ochrane
spotrebiteľa.


9.6. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 01.08.2025